Par kļūdām un drošību
Kā augt un izaugt
Kā uzrakstīt labus noteikumus, 3. daļa (pēdējā)
Čekliste noteikti nav ideāla. Tā vienkārši ir gana laba.
Kā uzrakstīt labus noteikumus, 2. daļa
Kā uzrakstīt labus noteikumus, 1. daļa
Raksts ir par to, kā radīt labus normatīvus (noteikumus, instrukcijas, priekšrakstus). Izsmeļošs šis raksts noteikti nav – ir gana daudz gana biezu grāmatu par šo tēmu.
Vai noteikumi var rasties šādā ceļā: “Es esmu priekšnieks, un es nosaku kārtību, kā mums tagad darbā būs jāuzvedas”? Jā, noteikti, tā var darīt. Vai šie noteikumi “strādās”? Varbūt. Dažkārt strādās, dažkārt nē.
Bet itin bieži notiek tā: cilvēki atrod veidus, kā apiet priekšrakstus, pa klusam šmaucas, piecreiz uzdod vienu un to pašu jautājumu, atkal un atkal nesaprot / negrib saprast, un galu galā vispār uzspļauj un demonstratīvi atsakās pildīt noteikto.
Noteikumu ievērošana būs vienkārša, ja ievērot noteikumus būs vienkārši un ērti, bet vienlaikus neievērot noteikumus būs neērti un sarežģīti.
(Būs vēl)
Apdzisušais
Kas ir mans spēks?
Pelnrušķīte
Nepateikt
Emocionāli nestabils
Kas ir taisnīga alga?
Uzmanības pieejamība
Mūsu uzmanība ir vērtīgākais resurss. (Doma nav mana, bet es tai piekrītu).
Tieši tāpēc (iespējams) terapija ir tieši tik vērtīga: mūsu rīcībā ir otra cilvēka fokusēta uzmanība pietiekami ilgu laiku. Fokusēta tieši uz mums.
Uzmanība ir dziedinoša.
Bet darbā?
Man šķiet, iespēja paļauties uz kolēģa (vadītāja) uzmanības pieejamību dod milzīgu jaudu. Uzmanība ir virzoša, motivējoša, iedvesmojoša, atbalstoša un strukturējoša.
Un vai kāds no taviem kolēģiem var paļauties uz tavas uzmanības pieejamību?