Darbinieka lojalitāte
30. jūlijs, 2025 pl. 8:38,
Nav komentāru
Ideja rakstam par darbinieka lojalitāti ir manā galvā jau sen. Bet iesāku, un pēkšņi neiet. Nomocījos, domājot, uzrakstot vienu vārdu, bet piecus izdzēšot. Netieku uz priekšu.
Lojalitāte man pašai ir viena no lielākajām vērtībām. Un pēkšņi nespēju neko par to domāt, neko par to stāstīt. Rakstīju, rakstīju, rakstīju rakstu, bet tā arī neuzrakstīju, nenoslīpēju, nepabeidzu. Šis raksts ir reiz iesākts, bet nepabeigts: nolēmu, lai iet tautās, kāds nu ir sanācis.
Vienīgais, ko māku formulēt bez ieskatīšanās vārdnīcās un rakstos: darbinieka lojalitāte nav tikai racionāls lēmums (joprojām) palikt šeit. Te iekšā ir arī emocijas. Bet kādas?
Un vēl lojalitātē noteikti ir vērtības. Vai nu savējās (tikai savējās): es esmu cilvēks, kas ir lojāls un uzticams. Vai nu organizācijas: šī ir tā vieta, kur ir vērts būt, šī ir tava vieta, kas ne tikai piepilda manu bankas kontu, bet arī manu sirdi. Ar ko piepilda?
Šī ir tā retā reize, kad, lai cik ir interesanta tēma, īsti nezinu, ko tajā sacīt. Jā, ieskatījos pētījumos un pamanīju, ka lojāli darbinieki parasti nāk arī ar augstāku iesaisti darbā un augstāku darba sniegumu.
Bet kā viņi kļūst par lojāliem darbiniekiem? Kā viņi kļūst par patiesi lojāliem?